Direktlänk till inlägg 14 juli 2014

Jag är inte värd nåt.

Av Ebba - 14 juli 2014 14:30

Vissa saker som sägs till mig sätter sig i hjärtat och gör extra ont.

Kliver upp 1 timme tidigare än vanligt eftersom dottern ska ha skjuts till sommarjobbet. Visserligen kan hon cykla dit för det tar bara 20 minuter men man är ju en störd curlingmorsa som gärna ser till att hon kommer dit och i tid.

Jag har alltså kvällen innan lagat middag (vilket hon inte kände för att äta) Lagt det i matlåda till henne och ställt i kylen. Vaknar som sagt 1 timme tidigare än nödvändigt, väcker henne och gör mig klar. Ställer fram matlådan till henne och tar en runda med hunden och går direkt till bilen. Backar ur rutan och rätar upp bilen längs med dom andra bilarna.


Dotter kliver in och är arg, för att jag inte kört bilen så långt fram det går mot porten.

Det innebär att jag skulle ha köt mot en återvändsgränd.Åkt längs med hela bostadshuset, krånglat att vända bilen (trångt) och väckt alla grannar 06:45 i semestertider som har fönster och ventiler öppna. Allt för att bespara henne va 70 meter att gå.

Informerade att hon gott kunde traska den biten.

-Men hur svårt ska det vara att ställa upp för mig? får jag till svar

Jag rabblade upp matlagning, matlåda, väckning, skjuts.

Hon står på sig och höjer rösten att jag minnsan är skittaskig som inte åker ända fram.

Då ryter jag till att nu får hon fan ge sig. Att skärpa sig!

Svaret blir : Du är inte en person som det är värt att göra det för!


Du är inte en person som det är värt att göra det för!!!!


Det sa min dotter till mig. Min egen dotter sa detta till mig...

Sånt gör väldigt ont i mamma hjärtat. Så ont att jag tvärbromsade bilen och bad henne kliva ur, för nån skjuts kunde hon glömma. Hon vägrade givetvis, fortsatte att köra henne till bilen och hon fortsätter att skälla på mig. Att jag använder sånt jag gör för hennes skull emot henne för att straffa henne. Jag orkar inte ens argumentera. Har gråten i halsen.


Straxt dags att hämta henne från jobbet, skjutsa henne till frissan som hon tjatat på mig att jag ska boka en tid åt henne. Fast jag sagt åt henne att det är bara att boka själv. Frissan är ju dessutom pappas kompis. Men jag har bokat och betalt.


Jag som inte är en person är värd att göra det för....

 
 
batmanbebis

batmanbebis

14 juli 2014 14:46

Bra att du bad henne kliva ur bilen"
Sådär gör man inte.
Ni är en familj och sådär pratar man inte till varandra.
Jag tycker du ska prata med henne senare när hon lugnat sig att du inte uppskattar hur du talar till henne.
Jag vet att det händer mycket i unga tjejers liv, att duga, kärlek, känslor osv. Men det ursäktar inte att fräsa ifrån så till sin mor!

http://batmanbebis.bloggplatsen.se

Ebba

15 juli 2014 19:13

Håller fullkomligt med, man säger inte vad som helst till sin familj.
Hon fräser tyvärr ifrån konstant. Det tråkiga är att hon säger värre och värre saker till mig. Spelar ingen roll vad jag sätter emot eller hur hårt jag än sätter ner foten. Drar hon det till ytterligheter sticker hon till sin pappa. Skiter i att försöka lösa konflikten och stannar hos honom.

 
batmanbebis

batmanbebis

16 juli 2014 19:21

Då kan hon stanna där, så får du sinnesro en stund:)

http://batmanbebis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba - 16 juli 2014 10:26

Hittade denna beskrivning på en manipulativ handling. En maniputaliv person kan behandla dig så här:   "De är bra på att få dig att känna att du står i tacksamhetsskuld och det sker direkt eller indirekt.De får dig att känna dig skyldig för att n...

Av Ebba - 16 juli 2014 07:50

Var på en semestervecka med "familjen" för nån vecka sedan. Väl hemma är jag yberstressad. Har varit på den värsta semesterveckan i mitt liv. Återkommer ang det vid senare tillfällen, när jag orkar ta tag i att berätta om det. Känner hela tiden att...

Av Ebba - 15 juli 2014 22:10

Vid 20 tiden ikväll bad jag dottern -Snälla kan du se till att vara färdigduschad o klar på toan till senast kl 22. Vi har en liten lägenhet och duschen är precis bredvid mitt sovrum och om jag har svårt att somna när du duschar och om jag lyckats ...

Av Ebba - 15 juli 2014 18:51

så är det igång. Om än för en kortare stund denna gång.   Har jobbat 11 timmar med 20 minuters matrast + 2 korta hundrastningar.   Dottern hemma. Jag får kliva över posten som ligger på dörrmattan, uppenbart har hon också klivit över den. Som...

Av Ebba - 15 juli 2014 11:00

På torsdag ska jag ta en semesterdag för lite tjejturistande i stora staden. Eftersom vi åker redan på förmiddagen är hundvakt ordnad. Hundvakten Elsa är en underbar kvinna på 80+ som verkligen ber att få passa Neo eftersom hon har en likadan hund....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards